桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
Bad Dream - Ruelle

7月4日,多云转晴。

某天从午睡中醒来,发现自己已经完全丧失书写文字……所有文字的能力,禁不住悲从中来。


Bad Dream

by Ruelle


Feels like I'm falling
我好像在坠入深渊
Into a world
慢慢地坠入
Into a world
坠入另一个世界
I can't control
我控制不了
I hear it calling
我听见它在叫我
Down in my soul
它藏在我魂魄低端

Gripping my bones
它附在我骨骼首末
It won't let go
我不能解脱

Wake me up
谁来叫醒我
Won't you wake me up
你不想叫醒我么
I'm caught in a bad dream
我被囚禁在这糟糕的梦里
Caught in a bad dream
被囚禁在这梦中的监牢
Wake me up
叫醒我啊
I wanna feel the sun
我想感受温暖触碰阳光
I'm caught in a bad dream
我被囚禁在这糟糕的梦里
Caught in a bad dream
被囚禁在这梦中的监牢

Feels like I'm frozen
我好像被冰封峡底
Nowhere to run
无处可逃
Nowhere to run, from here
被禁锢在这监牢
These walls are closing
四处的墙慢慢地
Closing me in
向我压来
Wearing me thin, with fear
只有冷和恐惧

Wake me up
求你叫醒我
Won't you wake me up
你不想叫醒我么
I'm caught in bad dream
我被囚禁在这糟糕的梦里
Caught on a bad dream
被囚禁在这梦中的监牢
Wake me up
叫醒我啊
I wanna feel the sun
我想感受温暖触碰阳光
I'm caught in a bad dream
我被囚禁在这糟糕的梦里
Caught in a bad dream
被囚禁在这梦中的监牢
I'm caught in a bad dream
我被囚禁在这糟糕的梦里
Caught in a bad dream
被囚禁在这梦中的监牢

Wake me up
谁来叫醒我
Won't you wake me up
你不想叫醒我么
Caught in a bad dream
被囚禁在这梦中的监牢
Caught in a bad dream
被囚禁在这梦中的监牢

贡献翻译:红水壶

评论
热度(5)
© 庭燎 | Powered by LOFTER