桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
Go It Alone - Beck

3月12日,雨。

我又要出差了,地点未知,归期未定……

我也是醉了,这是分分钟被迫脱离Lofter的节奏啊!


Go It Alone

by Beck


i'm coming over
我将从远处而来
see me down at the station
见到我从车站
by the lane
走到巷口

with my hands in my pocket
双手插在口袋里
jingling a wish coin
那叮当作响的许愿硬币
that i stole from a fountain
我把它从喷泉里偷来
that was drownin'
当它即将被淹死时
all the cares in the world
而来自世上所有的关心
when i get older
是当我变老的时候
climbing up on the back porch fence
我爬上了走廊后边的篱笆
just to see the dogs runnin'
只是看着那些在奔跑的狗
with a ring and a question
它们带着项圈并有些疑惑
and my shivering voice is singing
而我只是用我颤抖的声音在唱歌
through a crack in the window
歌声透过了玻璃窗的一条裂缝
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na
na na na na na
down on the corner
走到角落里
see me standing
我正站在
in a makeshift home
一个勉强称之为家的房子里
with a dust storm comin'
如同刚经历过一场沙尘暴
in a long black shadow
而长期处在黑色的阴影之下
pull a hammer from a coal mine
我从煤矿里找来了一把锤子
down where your daddy was workin'
那下面是你爸爸工作的地方
comb my hair back
我将我的头发往后梳理
strike a match on the bathroom wall
在浴室的墙面前滑亮了一根火柴
where my number was written
那上面写着我的电话号码
driving on the sidewalk
我驾车经过人行道
lookin' back at the sky
看着被抛诸在后的天空
it's burning in the rearview mirror
它正在后视镜里燃烧殆尽
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na
na na na na na

na na na na na na
na na na na na na
na na na na na na
na na na na na na

i'm coming over
我将从远处而来
see you down at the station
见到我从车站
by the lane
走到巷口
with my hands in my pocket
双手插在口袋里
jingling a wish coin
那叮当作响的许愿硬币
that i stole from a fountain
我把它从喷泉里偷来
that was drownin'
当它即将被淹死时
all the cares in the world
而来自世上所有的关心
when i get older
是当我变老的时候
climbing up on the back fence
我爬上了后边的篱笆
pointing to the dogs standin' firm
指着那稳稳站定的狗
with a ring and a question
它们带着项圈并有些疑惑
and my ??
而我呢?
in a voice that was singing
有人用歌声在说话
underneath the window
在那玻璃窗的下方
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na
na na na na na

na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na na
na na na na na
doo doo doo doo
doo doo doo doo
na na na na na, i better go it alone
na na na na,我还是独自前行吧
na na na na
na na na na
na na na na
na na na na
na na na na
na na na na
na na na na
na na na na

贡献翻译:cinnomm

评论
热度(3)
© 庭燎 | Powered by LOFTER