桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
Wintersong - Kari Rueslåtten

2月21日,阴雨。

不想说话!


Wintersong

by Kari Rueslåtten


I go back to the place I was born
回到我生命的起点
Between love and hate I am torn
在爱恨交织间支离破碎
I'm not turning back
我不再回头
I'm not turning back now
我决定不再回头
I let go of your warm hand
放开你温热的手后
Life has changed from where I stand
我的生活开始大有不同

I'm not turning back
我不会回头
I'm not turning back now
我已然不会回头
But I don't think that you will agree to hear me
但如今你大概不会听我诉说
I don't think that you will agree
你不会再听我诉说这些
Here's a winter song
这一首冬季之歌
Here's for those who long
给那些长相厮守的人
For brighter days and summer haze
和那些闪亮的日子 氤氲的夏季
I cannot lay, I cannot longer wait
我不再耽搁 我不可继续等待
This time of year you will find me here
每年的这个季节你都会发现
With my shattered dream
我裹着破碎的梦仍在这里
Things are not as they seem
事物的表象并不是本质
An unbeliever's only wintersong
正如这首无信仰者的冬季之歌
There was a time when I could hear you say
曾几何时听见你说
Life is nothing if you don't stay
少了你生命将空空如也
I'm not turning back
我不肯回头
I'm not turning back now
我如今不肯回头
You're looking good as I'm about to leave
我离去时你淡定自若
Nothing here, nothing more to achieve
这里已空无一物 这里已别无可求
I'm not turning back
我不愿回头
I'm not turning back now
我早已不愿回头
But I don't think that you will agree to hear me
但如今你大概不会听我诉说
I don't think that you will agree
你不会再听我诉说这些
Here's a winter song
这一首冬季之歌
Here's for those who long
给那些长相厮守的人
For brighter days and summer haze
和那些闪亮的日子 氤氲的夏季
I cannot lay, I cannot longer wait
我不再耽搁 我不可继续等待
This time of year you will find me here
每年的这个季节你都会发现
With my shattered dream
我裹着破碎的梦仍在这里
Things are not as they seem
事物的表象并不是本质
An unbeliever's only wintersong
正如这首无信仰者的冬季之歌
Here's a winter song
这一首冬季之歌
Here's for those who long
给那些长相厮守的人
For brighter days and summer haze
和那些闪亮的日子 氤氲的夏季
I cannot lay, I cannot longer wait
我不再耽搁 我不可继续等待
Here's a winter song
这一首冬季之歌
Here's for those who long
给那些长相厮守的人
For brighter days and summer haze
和那些闪亮的日子 氤氲的夏季
I cannot lay, I cannot longer wait
我不再耽搁 我不可继续等待
This time of year you will find me here
每年的这个季节你都会发现
With my shattered dream
我裹着破碎的梦仍在这里
Things are not as they seem
事物的表象并不是本质
An unbeliever's only wintersong
正如这首无信仰者的冬季之歌
There was a time when I could hear you say
曾几何时听见你说
Life is nothing if you don't stay
少了你生命将空空如也
I'm not turning back
我已不肯回头
I'm not turning back now
我如今不再回头

贡献翻译:Acelin_


评论
热度(15)
© 庭燎 | Powered by LOFTER