桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
Cigarettes And Chocolate Milk - Rufus Wainwright

1月13日,阵雨。

从昨晚开始,真的觉得冷了!


Cigarettes And Chocolate Milk - Reprise

by Rufus Wainwright


作词 : Wainwright


Cigarettes and chocolate milk
香烟与巧克力奶
These are just a couple of my cravings
不过是我的嗜好中的两样
Everything it seems I like's a little bit stronger
我喜欢的都似乎过烈了

A little bit thicker a little bit harmful for me
有些粘稠,有点伤身
If I should buy jellybeans
我要是买了一堆软糖
Have to eat them all in just one sitting
那我就总想一次性吃光
Everything it seems I like's a little bit sweeter
我喜欢的东西也总有点甜
A little bit fatter a little bit harmful for me
让人容易发胖,还伤身体
And then there's those other things
其实还有些别的东西
Which for several reasons we won't mention
由于种种原因,我就不说啦
Everything about 'em is a little bit stranger a little bit harder
关于它们呢,有些奇怪,还有些艰难
A little bit deadly
还有些致命
It isn't very smart
那有点不明智
Tends to make one part
总要让一些人
So brokenhearted
心碎不已
Sitting here remembering me
坐在这里,自我检讨
Always been a shoe made for the city
总觉着自己像只给城市量身定制的鞋子
Go ahead accuse me of just singing about places
上前吧,责备我吧,毕竟我只唱那些地方
With scrappy boys faces have general run of the town
和一群混混一同在乡镇游荡
Playing with prodigal sons
还和败家子玩得很开
Take a lot of sentimental valiums
咽下不少安定情绪的药
Can't expect the world to be your Raggedy Andy
千万别指望世界会是你衣裳褴褛的安迪玩偶
While running on empty you little old doll with a frown
每当无所事事,你这小旧玩偶总是皱着眉头
You got to keep in the game
人生这场游戏,你总得保持佳绩
Retaining mystique while facing forward
保持点神秘感,面向前方
I suggest a reading of Lessoon in Tightropes
建议你们读读《钢丝上的一课》
Or urfing Your High Hopes or dios Kansas
或者《在高期望上冲浪》,还有《迪奥·堪萨斯》
It isn't very smart
那有点不明智
Tends to make one part
总要让一些人
So brokenhearted
心碎不已
Still there's not a show on my back
我的后背上,还是没有什么好炫耀的东西
Holes or a friendly intervention
没有伤疤,或是爱痕
I'm just a little bit heiress a little bit Irish
我仍旧还是个小继承人,带点爱尔兰血统
A little bit Tower of Pisa
总会倾成个比萨斜塔
Whenever I see ya
每当看到你
So please be kind if I'm a mess
要是有天我一团糟了,对我和蔼些吧
Cigarettes and chocolate milk
香烟与巧克力奶
Cigarettes and chocolate  milk
香烟与巧克力奶

贡献翻译:DREAMENGXIAO

评论
热度(6)
© 庭燎 | Powered by LOFTER