桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
In My Secret Life - Leonard Cohen

6月8日,暴雨。

周一疲惫,不想上班的心情总是绕啊绕的。

办公室进了老鼠,几乎花了1个上午断断续续地在收拾。

暴雨,让不爽的心情雪上加霜。

so……放些怀旧的……


In My Secret Life

by Leonard Cohen


I saw you this morning
清晨,我看着你 
You were moving so fast
行色匆匆 
Can't seem to loosen my grip on the past
过去束缚着我,不得放松
And I miss you so much
我是如此想念你 
There's no one in sight
眼里再没有别人 
And we're still making love
我们依然相爱 
In My Secret Life
在我不为人知的生命里
In My Secret life
在我不为人知的生命里 
I smile when I'm angry
愤怒时我会笑
I cheat and I lie
我也欺骗撒谎
I do what I have to do to get by
做不得不做的事过活
But I know what is wrong
但我知道什么是错 
And I know what is right
也知道什么是对的
And I'd die for the truth
为了真理,我愿意去死 
In My Secret Life
在我不为人知的生命里 
In My Secret Life
在我不为人知的生命里 
Hold on Hold on my brother
坚持下去,兄弟 
My sister hold on tight
姐妹,坚持下去 
I finally got my orders
我终将如愿以偿
I'll be marching through the morning
我会走过清晨
Marching through the night
走过黑夜
Moving cross the borders of my secret life
从不为人知的生命里走出来 
Looked through the paper makes you want to cry
看着这些报纸让人想流泪 
Nobody cares if the people live or die
没人关心别人的死活 
And the dealer wants you thinking that it's either black or white
商人误导你颠倒黑白
Thank God it's not that simple
感谢上帝那并不容易
in my secret life
在我不为人知的生命里
I bite my lip
我一言不发地 
I buy what I'm told
收下听到的话 
Form the latest hit
无论是新近的妙语 
To the wisdom of old
还是古老的智慧
But I'm always alone
但我总是孤身一人 
And my heart is like ice
心如寒冰 
And it's crowded and cold
冰封而寒冷
In My Secret life
在我不为人知的生命里 


评论
热度(4)
© 庭燎 | Powered by LOFTER