桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
corpse bride - AVALON

7月14日,晴转雨。

等待球赛开场前的无聊时间去瞅了瞅《明日之子2》,蔡维泽运气实在太差,输给了热闹和所谓的主流。我真挺喜欢他目前的两首歌的……大概我的音乐品味一直非主流吧……


corpse bride

by  AVALON


I'm alone again
我又再次孤独
like I've always been
就像我一直以来的那样
everyone leaves in the end
所有人在最后都离我而去
I've cut and I've bled
我割开了,我出血了
out the pictures in my head
关于脑海里出现的那些画面
but they still remind me what its like to be dead
然而它们仍然提醒着我,死亡是怎么样的

and dont you love me like i love you
难道你不爱我吗?就像我爱你那样
and wont you miss me like i miss you
难道你不想我吗?就像我想你那样
and dont you need me like i need you
难道你不需要我吗?就像我我需要你那样
im just a memory that you will soon forget
只是一个你很快就会淡忘的记忆
i remember when
我会记住
you would fight and kiss my hand
当你将为我而战,并亲吻我的额头时
hold me tight and tell me that you understand
你抱紧我,告诉我你明白了
im afraid again
我又再次感到害怕了
but I've got to hold it in
但我必须坚持下去
not take it out on the canvas of my skin
不要把我皮肤里真实的一面暴露出来
please hold me tight and tell me that you wont let me win
请紧紧抱住我,告诉我你不会让我赢

贡献翻译:最好的嘉蕊

评论
热度(2)
© 庭燎 | Powered by LOFTER