桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
Velvet Winter - VELVETEARS

12月31日,阴。

2018最后的一天,心里空荡荡的。

这一年过得恍恍惚惚,马马虎虎,想不到任何收获,只有无尽失去。


Velvet Winter

by VELVETEARS


It's like clockwork how my heart breaks
我的心碎就像发条一样准时
Everytime it's winter
每到冬天的这个时候
Warming up with all my mistakes
用我犯下的所有错来取暖
This is just December
在这十二月
My fingertips are blocks of ice
我的指尖都被冰雪冻住
And no one's here to hold them
没有人愿意握住它们

Snowflakes aren't as pretty
就连雪花也不再美丽
When you're the only one watching
如果你只能孤芳自赏的话
Guess I'll cry in the snow
我大概只能在这场雪里哭泣了吧
And make angels all alone
连天使都是孤零零的
Guess I'll try to move on
我大概只能就这样得过且过了吧
Let my demons freeze in the cold
让我内心的魔鬼都在这寒冷里被冻结
Guess I'll cry in the snow
我大概只能在这场雪里哭泣了吧
And make angels all alone
连天使都是孤零零的
Guess I'll try to move on
我大概只能就这样得过且过了吧
Let my demons freeze in the cold
让我内心的魔鬼都在这寒冷里被冻结
I've never felt so much pain in my life
我这辈子从未感觉如此痛苦
The grip that is held on my chest is so tight
胸膛仿佛都被紧紧攥住
Why does love try to kill me every time
为什么爱情每次都想要置我于死地
Or is it just my own heartbreak suicide
还是只有我一个人自杀般地心碎
Bottle on bottles to bottle the thoughts
太多太多太多的想法
Of regret and memories I never lost
关于那些我未曾失去的悔恨和回忆
I'm letting down everyone, that's nothing new
我让每个人都失望了 但这也早已不是第一次
This winter will be so damn hard without you
没有你的这个冬天将会无比艰难
Guess I'll cry in the snow
我大概只能在这场雪里哭泣了吧
And make angels all alone
连天使都是孤零零的
Guess I'll try to move on
我大概只能就这样得过且过了吧
Let my demons freeze in the cold
让我内心的魔鬼都在这寒冷里被冻结
Guess I'll cry in the snow
我大概只能在这场雪里哭泣了吧
And make angels all alone
连天使都是孤零零的
Guess I'll try to move on
我大概只能就这样得过且过了吧
Let my demons freeze in the cold
让我内心的魔鬼都在这寒冷里被冻结

贡献翻译:badgalwho

评论
热度(3)
© 庭燎 | Powered by LOFTER