桃李春风一杯酒,江湖夜雨十年灯。
 
Komorebi - Craft Spells

12月20日,雨。

木漏れ日 (Komorebi),意为穿过树木叶片的日光。

实际的天气与我的心情与歌曲是完全不相关的。

多雾,密雨与南风;暴躁,低落与失望,共同构筑了今天。


Komorebi

by Craft Spells


Take the time to know
慢慢来 慢慢来
How alone you are in this world
你会发现 你在这世上有多孤独无助
just to find
明白
Death is on your mind
死亡渗透入思绪
As you stand still
走过岁月
You realize where you are in her world
感知到你在她内心的何处

Aged and bright
年长又鲜活,衰老而跃动
My moon after the tide
我的 潮汐之后的 那轮月亮
How was I to show
如何去展现给你们看
Before the time I spent alone in my head,
过去 我脑海里 生活过的 孤独孑立的 那个宇宙
the world nobody knows
无人可知 无法理解
As I laid still, your wind carried the clouds
躺着 不动 你的 风暇带走了云
To feel slow and kind
慢悠悠 心惬惬
My moon after the tide
我的 潮汐之后的 那轮月亮
My moon after the tide
潮汐之后的那轮月亮 还是我的 吗

贡献翻译:陆维luv_baker

评论
热度(2)
© 庭燎 | Powered by LOFTER